Lukk
Terberg har oppgradert terminaltraktoren BC183 med et helt nytt førerhus, Euro 5-sertifisert motor og en rekke med mindre forbedringer. I tillegg er den elektriske terminaltraktoren BC202-EV, som ble introdusert i 2020, også tilgjengelig.

Takket være sine gode kjøreegenskaper og liten svingradius er Terberg BC183 utmerket til å bytte vekselflak på distribusjonssentre. For å optimalisere førermiljøet har det nye og større førerhuset har fått et ergonomisk design. Den forbedrede fjæringen til førerhuset er spesielt komfortabel, og joystick-styringen er lett tilgjengelig ved siden av førerplassen.

Den beste komforten

Oppbevaringsrommet over føreren, sammen med oppbevaringsrommene i det nye dashbordet er lett tilgjengelig, og svært funksjonelle. De store vinduene har en liten vinkel, slik at føreren har sikt i alle retninger, og den forhindrer også forstyrrende refleksjoner.

En rekke ulike typer vekselflak

Konstruksjonene gir mulighet for en rekke ulike typer vekselflak, og det finnes flere alternativer for å låse flakene til traktoren. BC-modeller kan også utstyres med en løftende svingskive for å håndtere semitrailere.

Terberg har utformet kjøretøyet slik at servicepersonell får raskere og enklere tilgang til de mekaniske og elektriske komponentene enn tidligere. Dashbordet kan for eksempel tas ut og erstattes på minutter. Deksler, støtfangere og vinduer kan på samme lette måte erstattes hvis de blir skadet. Det effektive designet reduserer tid og kostnader knyttet til vedlikehold og reparasjon.

Den nye elektronikkarkitekturen er basert på CAN-buss og vil i framtiden støtte trådløs oppdatering. Med programmet Terberg Connect kan brukeren samle verdifulle bruksdata fra kjøretøyene og dermed forvalte maskinparken på best mulig vis. Dette gjør det mulig å spore kjøretøyenes bevegelser og planlegge preventivt vedlikehold på en måte som utnytter tilgjengelighet til kjøretøyene optimalt.

VIL DU VITE MER?